Het is voor iedereen serieus schrikken met de ingrijpende maatregelen. wij willen er dan ook alles aan doen om correct te reageren op de grote vlaag aan annulaties die onze mailbox en telefoon nu kent.
We zouden strikt onze annulatievoorwaarden kunnen toepassen, dit zullen we echter resoluut niet doen. Wij willen (ondanks dat dit voor ons een enorme financiële impact heeft) ons steentje bijdragen maar rekenen ook op enig begrip. Daarom denken we dat onderstaande tegemoetkomingen een goed evenwicht kennen tussen redelijkheid en financiële impact :
De uitzonderlijke maatregelen hebben een grote invloed op de werking van Springpallieterke. We begrijpen dat het voor onze klanten ook een moeilijke periode is en dat zij het ook liever anders had gezien. Feesten en sociale activiteiten zijn immers een hoeksteen van onze maatschappij.
We nemen als bedrijf dan ook 3 acties :
1. Acties Mbt Bevestigde Reservaties
We worden momenteel -begrijpelijkerwijze- overstelpt met annulaties.
Voor annulaties zijn er annulatievoorwaarden die contractueel bepaald zijn maar die we nu niet resoluut zullen toepassen, ook al heeft dat voor ons een enorme financiële impact.
We formuleren hieronder een aantal tegemoetkomingen waarvan we overtuigd zijn dat ze een voldoende evenwicht kennen tussen redelijkheid naar jullie en de financiële impact voor ons.
1.1 Alle bevestigde reservaties tot en met 3 april ( als je hier x juni 2020 van maakt combineer je ook wat onder 2. staat ) kunnen kosteloos verplaatst worden naar een latere datum. We begrijpen dat niet iedereen een definitieve datum heeft maar administratief werkt het voor ons makkelijk als we nu al een voorlopige nieuwe datum kunnen prikken. Je kan deze nieuwe datum nog 1 keer kosteloos wijzigen als de planning alsnog moet veranderen. We verwachten dan wel deze nieuwe datum binnen de week na melding van je annulatie.
1.2 Alle bevestigde reservatie na 3 april kunnen kosteloos verplaatst worden naar een nieuwe datum mits deze datum onmiddelijk wordt gecommuniceerd. Voor reservaties zonder nieuwe datum na 3 april aanvaarden we momenteel nog niet. Bij het uitbreiden van de maatregelen door de overheid vindt u op onze website nieuwe communicatie over de annulatie voorwaarden. Bij het uitbreiden van de maatregelen door de overheid na 3 april gaan we uiteraard mee met het uitbreiden van onze soepele regels zoals geldig tot 3 april.
2. Nieuwe reservaties onder voorbehoud ?
Alle reservaties tot juni 2020 kunnen kosteloos worden verplaatst naar een andere datum in 2020 indien deze gewijzigd of geannuleerd worden door toedoen van de maatregelen om verspreiding van het corona virus tegen te gaan.
!!! Als deze regels worden overtreden zal er een dagprijs aangerekend worden met eventuele reinigingskosten.
Art 1
Om het springkasteel/attractie te kunnen gebruiken, dient u over het volgende te beschikken: Elektriciteit 220 volt, minstens 16A.
Een vlakke oppervlakte vrij van scherpe voorwerpen, bij voorkeur gras.
Art 2
De huurder staat in voor de bewaking en bewaring van het gehuurde goed. Het gehuurde goed blijft eigendom van de verhuurder.
Na de in ontvangst name van het gehuurde materiaal gaat de klant akkoord met de staat waarin het materiaal zich bevind.
Door de in ontvangst name erkent de huurder dat hij zich van de goede staat, en de werking van de gehuurde goederen heeft vergewist en het gebruik ervan op de hoogte gesteld is.
Art 3
De klant staat in voor de op en afbouw van het gehuurde materiaal en is verantwoordelijk voor eventuele schade ten gevolge van verkeerd gebruik (bij afhaling).
De verhuurder kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor eventuele ongevallen tijdens het gebruik, de op -of afbouw.
De huurder is verantwoordelijk voor alle schade aan personen of voorwerpen veroorzaakt door het gehuurde voorwerp, rechtstreeks of onrechtstreeks, welke de oorzaak van de schade ook mag zijn.
De klant is ertoe gebonden zijn burgerlijke verantwoordelijke naar aanleiding van het gebruik van springkastelen/attracties te laten verzekeren bij een erkende Belgische verzekeringsmaatschappij, welk elk ongeval zal dekken vanaf de in ontvangst name tot de wederafgifte, met afstand tot elk recht op verhaal ten lasten van de verhuurder.
Het is verboden met schoeisel het springkasteel/attractie te betreden alsook met voedingswaren.
Het is tevens ook verboden aan de zijwanden of dwarsbalken te hangen of op te klimmen!
Verboden voor kinderen onder de 3 jaar of ouder dan 14 jaar naargelang de attractie.
Alle schade anders dan normale slijtage, alsook reinigingkosten veroorzaakt door abnormaal gebruik zullen doorgerekend worden naar de huurder.
Eventuele klachten dienen binnen 7 dagen per aangetekend schrijven na in ontvangst name van de levering aan de verhuurder bekend gemaakt te worden.
Voor eventuele betwistingen of geschillen vallen onder Belgische recht en bevoegdheid van de rechtbank van Mechelen.
Art 4
In geval van niet of laattijdige levering zal de klant geen enkele schadevergoeding of korting kunnen eisen van de verhuurder.
Art 5
De verhuurder is niet aansprakelijk voor eventuele schade bij de levering of ophaling van de gehuurde goederen. ( bvb beschadiging van gras, tuin of als we een levering door huis doen) klant is volledig aansprakelijk.
Art 6
Bij de in ontvangst nemen van het gehuurde goed dient de volledige huurprijs in contante alsook de waarborgsom betaald te worden naar gelang het product.
Indien de klant niet in staat is het gehuurde goed in ontvangst te nemen op de overeengekomen datum behoud de verhuurder zich het recht voor om alle gebeurlijke schade op de klant te verhalen.
Art 7
In geval van slechte weersomstandigheden o.a. regen, wind staat de huurder in voor het materiaal.
Indien het springkasteel niet opgeblazen is, dienen volgende maatregelen te worden genomen:
Torens en muren naar binnen plooien en dan het kasteel in twee te plooien.
Het gebruik van dak of regenzeil garandeert niet dat het volledig droog zal blijven .
Bij rukwinden moet het kasteel afgelaten worden.